Nowhere Boy

Biografi:
Musik:

Biografi:
Musik:

Handling: Tänk er John Lennons barndom - en pigg tonåring, nyfiken, skarp och rolig, som växer upp i den slitna staden Liverpool. Två fantastiska systrar slåss för hans kärlek; Mimi, den fantastiska mostern som har uppfostrat honom sedan han var fem år och Julia, den spirituella mamman som lämnade honom i Mimis vård. Längtan efter en normal familj, lockar John ut i den nya konst- och musikvärlden, med influenser från USA. Han hittar sin själsfrände i den unga Paul McCartney. Men precis som Johns nya liv ska till att börja, leder sanningen om hans förflutna till en tragedi han aldrig skulle komma undan.

År: 2009
David Morrissey
Jack McElhone

Copyright Nordisk Film

Bilbo_one

En av de finaste filmerna jag har sett. Satt och bölade, inte ofta det händer. Se den. Klar femma

Isabellet

ÅH, jag blev så besviken när jag såg denna filmen. Inte för att jag hade höga förväntningar från början när jag såg att Cynthia inte var med på rollistan. Sedan kunde jag inte låta bli att dra på smilbanden när jag såg vem som spelade Paul.

Iallafall så var filmen påväg att bli bra, men den slutade innan den hade kommit igång. Jag tyckte att filmen var väldigt stark och den berörde, men samtidigt saknades det något. Om det blir en fortsättning på denna filmen tror jag att det kan bli ännu bättre.

Biopremiär: 2010-03-26