Priest

Handling: Utspelar sig i en värld som blivit ödelagd av krig mellan vampyrer och människor. En präst vänder kyrkan ryggen och bryter mot kyrkans lagar när hans dotter blir kidnappad av en före detta kollega, vampyren Black Hat.

År: 2011

Brad Dourif
Alan Dale

Copyright Screen Gems

losdrivaren

Bästa kyrkan filmen på detta årtusendet på lång tid framåt!

sh0rty

Gillar storyn, men själva filmen känns ganska tunn.

jag ville har mer vampyr action men det vill jag ju alltid!! den kändes för kort och för små händelser. Men ändå var det en häftig film med cool story och bra skådespel. Dock synd att vampyrerna såg ut som Skräckinjagande larver med huggtänder, armar och ben.

Hook

Priest This!

En tid av krig mellan två arter, vampyrer och människan, har härjat i hundratals år. Framt tills jordens resurser sinat har mänsklighetens hopps tänds på nytt med kyrkans krigare; Präster. Dessa präster med övermänskliga krafter slog ned hottet från vampyrerna och det blev fred. År senare blir en av de få prästernas familj attackerad och han beger sig ut i vild marken mot sin kyrkliga överhuvuden.

Priest baseras på en serieroman med samma namn, filmen tar idéerna från denna serieroman och gjort något som påminner om en bladning mellan 'Blade' och 'Jonah Hex'. Paul Bettany gör rollen som hårdbarkad Präst som genom sin tro besegrar mörkrets barn. Cam Gigandet gör Prästen sällskap som sheriff och förälskad i Prästens brorsdotter. Maggie Q går också med i trion som försöker stoppa den omvände prästen Black Hat från att invadera människans sista stad med sin vampyrarmé.

Filmen har en torr och varmt känsla då det utspelas mesta dels i uttorkade miljö men också en äcklig påminnelse om vad som döljer sig i mörkret. 'Priest' är en film för alla som gillar hjärnlös action samt coola vampyr effekter. Det är ingen 'En Vampyrs Bekännelse' men det värt att se bara för coolhets faktors skull.

story: 2
skådespelare: 3-