Your Highness

Handling: Thadeous har spenderat sitt liv med att se på när hans perfekte äldre bror Fabious givit sig ut på djärva resor och vunnit folkets hjärtan. Trött på att ständigt bli förbisedd när det kommer till äventyr, beundran och tronen har han nöjt sig med ett liv fyllt av trollkarlsgräs, sprit och lössläppta jungfrur. Men när Fabius blivande fru Belladonna kidnappas av den onde Leezar ger kungen sin oduglige son ett ultimatum: Bli en man och hjälp till att rädda henne eller förlora tillgången till kassakistan.
Halvhjärtat ansluter sig Thadeus till Fabious i sitt första äventyr, en riskfylld färd över landet med målet att rädda prinsessan. Med följer även Isabel – en flyktig krigare med en egen farlig agenda. De tre måste ta sig an skräckinjagande varelser och förrädiska riddare innan de kan nå Belladonna. Om Thadeous lyckas väcka sin inre hjälte kan han hjälpa sin bror att förhindra kungadömets undergång. Men om han förblir en latmask kommer han inte bara dö som en fegis, han kommer även att från första parkett få se en ny, mörkare, medeltid grynas.

År: 2011

Charles Dance
Noah Huntley
Brian Steele

Copyright Universal Pictures

Kul nånstans, lagom lång, spännande mix av modern humor i riddarsaga. Kan se om trots viss b-filmskänsla, som dock känns medveten från filmskaparna.

Ninnie

En ganska underhållande film och visst finns det roliga repliker. Ingen film jag skulle se om, men en tvåa förtjänar den ändå.

jag hade stora förväntningar på denna. trodde den skulle vara världens bästa komedi men NÄ har aldrig känt mig så uttråkad på länge.. värdelös film så engagera er inte