Hero of Time, The

1,5

Handling: Link, en ung pojke från Hyrule, blir uppmanad av det visa trädet i skogen att följa sina drömmar och vandra till huvudstaden för att söka prinsessan Zeldas hjälp. Den onde Ganondorf planerar att ta över kungadömet och för att stoppa honom måste han få tag i Mästarsvärdet inuti Tidstemplet. Men när han gör det förflyttas tiden fem år framåt och hela kungadömet är i Ganondorfs händer. Nu måste Link befria landet som han misslyckades med att rädda för fem år sedan.

År: 2009

Joel Musch
James Sutton
Melanie Taylor

Zirgo

Filmen, som tog lite över 4 år att producera, är en independent film som filmades under helgerna av ett gäng ungdomar. Baserad på karaktärerna i tv-spelet Zelda - Ocarina of Time, gick Nintendo hårt emot och stoppade filmen efter att den fick lov att visas på några utvalda ställen i USA, men innan dess så försvann en kopia ut på nätet till allas "glädje".
Men det är med en blandad glädje från min sida. Filmen är otroligt seg, nästan två timmar, och kombinerar man den långsamma storyn med dialogen och pinsamma skådespelarinsatser så är det nästan olidligt, med mindre man är en stor fan av Zelda. Den största behållningen av filmen fick jag när Link besöker en affärsman i staden för att köpa utrustning och mötet kommer alltid att sitta fast som det mest underhållande och originella med hela filmen!
Betraktar man detta som en film från Hollywood så är den ett botten napp utan dess like, och skulle komma utanför skalan på Filmpunktens betygsystem, men jag väljer att se filmen i det ljus av att detta är något som några ungdomar knåpat ihop med kamera under 4 års tid, så bara av den anledningen kommer den upp till en godkänd två i betyg.
Men en varningens ord. Jag kunde inte hålla mig vaken hela filmen och missade säkert fem minuter av handlingen i mitten, medan min kompis somnade efter femton minuter och var borta resten av filmen.

Ensetsu

Jag är snubben som ej kunde hålla mig vaken till denna pinsamma film, när man väll vaknade upp ooch tittade, så vände man sig om igen för ej se detta skämt.

Zirgo