Kommissarie Späck

2,4

Handling: Kommissarie Mårten Späck har kallats till en brottsplats där en kropp hittats genomborrade med knivar, gafflar, skedar och en högaffel. Till allas förvåning drar Kommissarie Späck slutsatsen att det rör sig om ett självmord. Späck ser kopplingar till andra självmord och konstaterar att kåren fått en galen seriesjälvmördare på halsen. Han kommer snart på andra tankar när hans råbarkade kollega Grünvald Karlsson hittar andra spår – något som leder till något större än vad de kunnat ana. En ny kollega, superpolisen Irene Snusk kopplas in på fallet. Tillsammans ska trion lösa ett av de viktigaste fallen i svensk kriminalhistoria.

År: 2010
Marko Lehtosalo
Per Morberg
Katarina Ewerlöf

Copyright AB Svensk Filmindustri

En rolig film, men det blev lite för mycket tillslut. Personligen hade jag föredragit om denna film hade gjorts som serie i kortare avsnitt.

IWantItThatWay

Helt störd komedi. Det märks att Fredde Granberg ligger bakom detta. Riktigt kul med alla oväntade karaktärer som dyker upp (t.ex. Markoolio och Dogge Doggelito) och roliga karaktärer. Mycket skratt!

Emmsan90

Har sett bättre parodier, om man nu kan kalla den det, Jag skrattade bara en scen och jag vill gärna ha mer än det för att jag ska kalla den en bra film.

torulf

Filmen har fångat många av de typiska polisserie klichéerna och drivit med dem. Det är väldigt lyckat. Men det är framför allt att den spretar så, som jag ogillar. Hade det varit lite toplessbrudar så skulle det varit en "Polisserie the Movie", men det är det inte - riktigt. Några ganska roliga splatterscener i början gör att den inte är lämplig för de mindre (se inte med de yngsta barnen). Grünvald är riktigt bra, men helheten saknar finess.

Nille

Riktigt rolig parodi faktiskt, det blev några sköna skratt.

allt jag har att säga är, fy!

Kul film tycker jag med bra skådespelare..

Biopremiär: 2010-06-04