Town, The

Handling: En tjuv och hans gäng planerar sin nästa stöt genom att muta en banktjänsteman och FBI för att låta honom och hans gäng komma undan.

År: 2010
Rebecca Hall
Chris Cooper
Nicholas Cairis

Copyright Warner Bros.

Den här filmen är som ett intressant psykologiskt experiment. Jag tänkte på det när jag såg filmen. Huvudrollen i den här filmen är faktiskt badguy. Men man tänker inte på det för det är honom man följer. Man ser alla bankrån och dramatik ur hans perspektiv vilket får honom att verka som goodguy i filmen. Man sympatiserar med honom. Men faktum är att han är badguy. Han rånar banker och skjuter mot poliser och ljuger för en kvinna nå enormt. Han spelar en ond person. Men sen är det ju kvinnokarlen Ben Affleck och hans oskyldiga charmiga ögon så hur kan man se honom som badguy? Den här filmen fick mig också att inse att Ben Affleck kommer spela goodguy i alla sina filmer. Vare sig han vill det eller inte.

Filmen var bra, spännande, och fylld med intensiva actionscener. Intressant dramatik med kvinnan han grundlurar och hur deras känslor för varandra utvecklas. Jag fick också se Jeremy Renner igen som faktiskt börjar bli en favoritskådespelare för mig. Han är riktigt cool. Det här är en väldigt bra film och ett måste för dig som vill se Ben Affleck göra ett försök att spela badguy, som egentligen är en goodguy? Menmen... Filmen var bra och jag ger den en 4a.

En klar 4+ som film i sin egen genre & som underhållning!

Bättre än t ex. Heat, alla gånger!
Hamnar solklart i filmsamlingen, detta är fin filmkonst: bra skådespeleri, bra manus, bra regi, bra musik (temat)!

Wolle100

En mycket bra film. Mycket underhållning för de flesta. En solklar 4:a

jsmedlof

En bra actionrulle med bra skådespeleri.
en stark 3a!

en bra ben affleck film för en gång skull men liknar för mycket heat för att den ska få en fyra

Biopremiär: 2010-12-15