Shelter

Handling: En kvinnlig rättspsykolog, specialiserad på att behandla patienter med svår personlighetsklyvning, upptäcker att en av hennes manliga patienters samtliga personligheter är mordoffer. Ju djupare hon tränger in i mannens undermedvetna för att finna förklaringen till detta fenomen, desto större fara utsätter hon sig själv för.

År: 2010
Brooklynn Proulx
Nathan Corddry
KatiAna Davis
Michael Graves

Grymt obehaglig och ärligt så hoppa jag till flera gånger, TACK äntligen kom det en skräck film som sätter nerverna på prov igen.

En riktigt obehaglig film där man hoppar högt många gånger. Brukar inte behöva blunda men i den här filmen är det ett måste flera gånger. Bra och trovärdigt skådespeleri. Även om handlingen inte verklighetsbaserad känns det många gånger mycket obehagligt. Miljöerna i filmen skrämmer mig och jag skulle aldrig sett filmen själv , aldrig!!

Milla86

Ruggig rysare men stundtals lite seg och händelselös, speciellt i början innan vi kommer in i berättelsen. Julianne Moore storspelar som vanligt.

Det stör mig alltid lite när historien inte är verklighetstrogen. Utan det hade den inte blivit lika otäck i och för sig.