Ballistic

2,2

Handling: I denna extrema och ytterst kallhamrade actionfilm spelar Antonio Banderas en före detta FBI-agent med kodnamnet "Ecks" och Lucy Liu hans eviga dödsfiende "Sever". När ett dödligt micro-mordvapen hamnar i fel händer och försökskaninen, en liten grabb, blir kidnappad, enas Ecks och Sever om ett uppehåll – men bara kortvarigt – i deras oavbrutna kamp mot varandra. Tillsammans ger de sig ut på en farlig och rafflande jakt efter den verkliga skurken – agent Gant. Dom två hårdkokta super-agenterna glömmer för ett tag sina stridig-heter och förenar sina unika talanger för att nå målet – att hitta och oskadliggöra den gemensamma fienden.

År: 2002
Eric Breker
Tony Alcantar
David Parker

Mattias15

EN svag tvåa vill jag först poängtera. Antonio banderas spelar den klassiska nerslitna agenten med orakat ansikte. Lucy Liu spelar någon sorts av superkvinna som slåss för rättvisan. Sedan så har vi en bad guy och ett oskyldigt barn i centrum. Först och främst så är action scenerna totalt orealistiska, jag har inget emot det. Men att att en kvinna ska ta ut så många utbildade proffessionela poliser och insattsstyrkor på ett sådant sätt hon gör det på är helt hjärndött. Det görs inte ens på ett coolt sätt. Sedan så tycker jag att det inte är värt att döda så många människor bara för att skydda en liten pojke som Banderas och Liu gör.
Idag var jag snäll.

Mattias15

Idag var jag snäll.

Mandela

inte så bra film. Men man kan se den

Rune

En dålig action film trots dom bra skådespelarna.

Först och främst tycker jag Kaosayananda sätt att regissera speglar på okunlighet. Han sätt att "frysa till djupa scener" är totalt misslyckade och det speciella som det antagligen är menningen att det skall bli, blir ett stort krystat misslyckande. Banderas och Lui övertygar inte tyvärr får filmen nöja sig med en stark etta.

magnus_65

Väldigt bra action!