Die Hard - Hämningslöst

Handling: Den här filmen om polisen John McClane är den mest bekostade av dom tre filmer som har gjorts. John McClane som spelas av Bruce Willis har tappat kontakten totalt med sin fru Holly och blivit mer eller mindre alkolist. En dag får han problem med en viss Simon som spelas av Jeremy Irons. Han spränger en bank i innerstan och tänker spränga en till om inte McClane går runt med en skylt i ett kvarter i Harlem. På skylten står det "Jag hatar niggrer". Det är bara en början på Simons listiga plan. Men polisen letar på fel ställe. Det är bara McClane och en viss Zeus som inser vad Simon har i tankarna. Tillsammans kämpar dom mot tiden och en armé av tyska terrorister som är på väg att genomföra det största rånet i USA:s historia.

År: 1995

Stephen Pearlman
Michael Alexander Jackson
Aldis Hodge

Copyright Twentieth Century Fox

Verkligen hämningslös film, kanske den sämsta, kanske den bästa hittils i die hard serien, beror på vilket perspektiv man har på den, en klar 4:a iaf.

den bästa av Die Hard filmerna, men ändå inte en film i min smak. Stadig trea

Grymt spännande och bra film. Många snygga scener och riktigt bra skådespeleri.

tycker att den e här e den svagaste kortet hur die hard serien men den e inte dålig..det e ingen ur die hard serien som e dålig men som sagt den svagaste e detta

Ännu en riktigt lyckad uppföljare.

madeleine_g

En klassiker som bara måste ses

nannysan

Denna tycker jag e bäst av alla Die hard filmerna.. dels lite för att samuel L Jackson är med,

Bruce och samuel har en så härligt rolig connection .. =)

Have to be seen

Die Hard (1988)
Die Hard 2 (1990)
Die Hard 4.0 (2007)
Good Day to Die Hard, A (2013)