My Little Eye

2,2

Handling: Fem unga hoppfulla får chansen att vara med i en Internet-tävling med miljoner tittare.

Belöningen: 1 miljon dollar var.
Motivationen: Pengar, berömmelse och nya vänner.
Utmaningen: Att stanna kvar i huset. Mitt ute i ingenstans. I sex månader. Vad som än händer. Annars förlorar alla.
Haken: Vad som än händer...

År: 2002
Laura Regan
Bradley Cooper
Nick Mennell

the_jobe

Innan tyckte jag inte om den, men efter att ha sett den några gånger så tycker jag att den är smart och bra, men det är ju ingen skräckfilm. Det vilar något obehagligt över den, lite läskigt, men man blir ju inte precis rädd för den... Jag tror att man måste se den några gånger och "läsa mellan raderna" ibland.

nä, usch fy o blä för den här filmen. en av de sämsta jag sett! manuset var kanske smart gjort men för att jag ska gilla en film måste fotot var bättre, i den här filmen suger den. det är ju meningen med "kamera" perspektivet men det blir bara jobbigt i längden med alla Big Brother synvinklar och att filmen praktiskt taget utspelar sig under totalt mörker. även det att den har ingen inledning eller "acceptabelt" slut sänker filmen bara mer. även dess försök till skräck floppar ju, ibland hoppar man till, men det av ren reflex och som jag tycker är den fegaste utvägen en skräck film kan ta i dess försök att skrämmas. ingen spännig heller, man får ingen sympati för skådespelarna och man känner inget när den utspelar sig. en riktigt usel film. jag varnar för den, jag kommer aldrig se den igen och förhoppningsvis inte du heller!

Silverpilen

En ganska bra skräckis. Inte särskilt läskig, men hyfsat intressant. Tycker det är skoj också att de har gjort en skräckfilm som bygger på programmet Big Brother. Big Brother blir ju lite mer intressant efter att man sett den här filmen. Det är ju positivt!

majzzan

Dö trist ingen mening med filmen zzzzz

ToTTer

ett uselt försök att göra big brother till en slags rysare, måste nog säga att jag tycker det riktiga big brother är otäckare, men då för att se att det finns folk som är så desperata efter uppmärksamhet... det roligaste med denna film måste varit att extramaterialet bestod av sexscenen i multi-vinkel..*suck*

Raffset

Jag tror det är svårt att göra dokusåpa spännande, utan att det verkligen är dokusåpa. Men man kunde kanske använt splitscreen oftare, haft fler skrämseleffekter, samt lagt upp filmen lite annorlunda:P Jaja, kul försök iaf, stundtals riktigt bra, men den håller inte. Kul att ha sett iaf, lite tänkvärd^^

the_jobe

playmate

Jag ser inte det här som en skräckfilm, men inte som en thriller heller.
Allt händer för snabbt utan att man fattar och man blir aldrig riktigt rädd. Slutet var lite tråkigt och jag förstod inte speciellt mycket.