Pretty Woman

Handling: En prostituerad vacker flicka möter av en händelse en snygg och framgångsrik affärsman. Detta leder till en högst oväntad kärleksaffär och en modern askungesaga.

År: 1990
Regissör: Garry Marshall
Originaltitel: Pretty Woman
Längd: 01:59, 02:05 (Director's cut)
Richard Gere
Bill Applebaum
Tracy Bjork
Gary Greene

kaj08

Richard Gere köper en prostituerad. Otroligt dum handling. Tycker den här förskönar både horans roll och sexköparens. Förstår inte hur många tjejer kan tycka den här filmen är så bra. I verkligheten brukar sexköpare beskrivas som gamla äckliga gubbar.

tessan81

Så här i efterhand tycker jag att storyn i filmen är förkastlig men ändå älskar jag filmen. Gere och Roberts är ett otroligt tjusigt par och charmen i filmen är oemotståndlig. Jag kan inte bedöma den här filmen utan att säga emot mig själv men jag gör det ändå.

filmernas härskare

Snälla någon. Hur romantiskt är det här egentligen? Inte det minsta. Förhållandet mellan en prostituerad kvinna och en snuskigt rik man känns så feltänkt.
Låter som ett skämt i mina öron.

Engagerar inte mycket och fortsätter att vara ocharmerande, men låten fungerar i alla fall.

Gemma68

Pretty Woman förhärligar något som egentligen är sliskigt och mindre trevligt. Filmen är annars fin och charmig med bra insatser från alla inblandade från skådespelare till regissör.

swing

Härlig rulle. Lagom en söndagseftermiddag. Skönt samspel mellan Gere och Roberts.

/susanne

En av få romantiska komedier jag gillar. Jag antar för att den innehåller en av filmhistoriens vackraste och mest begåvade skådespelerskor. Uppläget har man sett (och sett och sett) förr men den är en klassiker av en anledning!

Riktigt imponerad må jag säga att jag blev.
Riktigt bra spel, foto och den charmiga storyn sitter tveklöst.

Klar fyra, ett måste om det är Romantik som önskas.

Linniz

Handling: +
Oförutsägbar: -
Regi: Garry Marshall +
Skådespelare: Julia Roberts +
Unik: -

Mikailia

Film behöver inte vara realitet.

JoyRide

Jag anser att denna filmen är underbar !
Tycker den här filmen har många budskap och jag tycker inte alls att det är en konstig handling, jag tycker den är annorlunda och helt rätt, men man kan aldrig göra någon liknande utan att det ska bli dålit! Ni som tycker filmen är dålig kanske inte ser den på djupet...jag vet inte, men ni får tycka som ni vill :)