Dinner for Schmucks

2,3

Handling: Tim är en chef på väg upp i karriären som just fått sin första inbjudan till “middag för idioter”, som varje månad arrangeras hos hans chef och där den av de inbjudna som tar med sig den största pajasen som sällskap vinner rätten att skryta om det (och kanske mer än så). Tims fästmö, Julie tycker dock att idén är motbjudande och Tim går med på att skippa middagen.

Men det är innan han träffat Barry, en anställd på skattemyndigheten som spenderar en stor del av sin fritid med att bygga genomarbetade utställningar av uppstoppade möss. Tim inser snabbt att han funnit en guldklimp till idiot. Han kan inte motstå att bjuda in Barry till middagen, vars stapplande goda intentioner försätter Tims liv i en hastigt nedåtgående spiral och ger uppbåd till en serie av komiska äventyr, bland annat hotas en storaffär på jobbet, Tims sjuka ex-flickvän, stalkern Darla, återförs in i hans liv och hans fru Julie drivs i armarna på en annan man.

År: 2010
David Walliams
Ron Livingston
Jeff Dunham

Copyright Paramount Pictures

Inte alls vad jag hade väntat mig. Kunde ha gjorts mycket bättre.

Pesole

Jag gillar mössen, det gör jag. Denna film är så crazy, men den är intressant. Den har en mening, vilket jag tycker om. Jag har insett, vilket jag redan visste men filmen säger att man inte ska för givet eller så för något man ser, utan det kan finnas en stor person bakom fasaden, vilket man kan lära sig.

Cammie

Hemskt förnedrande, stereotypisk och allmänt korkad film. Att sitta och vrida sig i obehag under 1,5 timmar är inte roligt.

Zorro69

Plågsamt dålig. Inte rolig nånstans.

Riktigt tråkig komedi som inte slår någonstans. Förutsägbar och äckligt amerikansk. Inte ens scenen med Zach Garlifinakis(?) var roliga. Sorgligt.

e_mange

Jag ville mest bara stänga av! men bra var den!

Biopremiär: 2010-09-10

Middagsgästen (1998)