Bröderna Karlsson

Handling: Filmen handlar om två enäggstvillingar som skildes åt vid födseln och inte vet om varandras existens. Den ene arbetar som advokat vid Stureplan och den andra är bosatt på landet i Norrland. Björn Bengtsson spelar rollerna som tvillingparet.

År: 2010
Johan Rabaeus
Jessica Zandén
Vanna Rosenberg

Copyright Filmlance International AB

Mycket bra spelat av Björn Bengtsson. Lyckas verkligen spela två helt olika karaktärer. Tyvärr tycker jag att handlingen kunde gjorts bättre och lite mer unik. Den följde ett tydligt mönster och bjöd inte på så många överraskningar. Men en 3:a blir det, för kul var den flera gånger.

e_mange

smårolig film med bra svenska skådespelare.

Sid

Mycket underhållande film! Den får en svag fyra.

Hade höga förväntnigar på den här filmen, hade hört att den va så bra, men blev besviken, visst den va okej men inte så rolig som jag hoppats.
Får en 3:a

Hiddenman

Den här var kanon asså!

En riktigt rolig och underhållande film. Imponerande hur de klarat tekniken då tvillingarna möts med tanke på att en person spelar två roller.

En klar 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: -

Ett positivt inslag i den svenska filmbranschen. Bra effekter - hur fasiken gör de "tvillingarna" utan digitala irriterande skarvar? Snyggt.
Mycket bra skådespel av Björn Bengtsson, han visar på ett brett register - ni kommer from. nu få se mer av honom! Minns vem ni hörde det av! Sen måste jag bara slå ett slag för en svensk favoritskådespelare för mej, en som sällan syns på film, men som alltid gör ett riktigt bra jobb: Johan Rabaeus. Proffsig.
Handlingen kändes ganska medioker i början, men filmen lyfter sig på slutet. Betyget stannar på en trea för att man bara skrattar måttligt.
Eftersom jag inte generellt är så förtjust i svensk film hamnar den inte i filmsamlingen, men detta kan och vill man se om nån gång så där.

Trivia: -

Biopremiär: 2010-07-30