Lyckan, kärleken och meningen med livet

Handling: Baserad på Elizabeth Gilberts storsäljande bok ”Kärleken, lyckan och meningen med livet”. En kvinna som är lyckligt gift kämpar tillsammans med sin man för att bli gravid men hon kommer fram till att hon måste gå en annan väg. Efter en smärtsam skilsmässa reser hon iväg på en ”jorden-runt-resa” för att upptäcka sig själv.

År: 2010
Tuva Novotny
David Lyons

Copyright Columbia Pictures

Pesole

Jag har boken, men har inte hunnit att läst den men såg ändå filmen. Den var bra, gillade den och gillade denna otroligt mycket. Gillar att hon fann kärleken tillslut.

En intressant och mysig film med ett bra budskap. Dock rätt seg emellanåt.

fantaisha

Håller med tidigare kommentarer, en mysig film som tyvärr saknar något. Det är en bra handlig, man har sympati med Roberts roll, miljön är underbar men tyvärr så känns filmen alldeles för utdragen. Men skådespelarna gör i alla fall bra ifrån sig och speciellt en tumme upp för svenska Tuva Novotny! :)

crack_of_dawn

Mysig. Riktigt mysig. ...men det saknades något...vad har jag fortfarande, såhär dagar efter biobesöket, svårt att sätta fingret på. Bra skådespel, vackra miljöer och flera tillfällen där salongen kollektivt brast ut i skratt. Trots detta var det många repliker som borde lett till detta, men som endast genererade ett litet "dra-på-munnen" då de inte nådde upp till den där skarpa nivån. En känsla av ett manus som ligger precis under vattenytan men sällan lyckas bryta igenom är vad som slår mig.

Trots detta är det som sagt en mysig film; lite åt "stillsam lycka"-hållet, som kan vara nog så mysig att gosa ner sig i soffan med en söndagmorgon.

Milla86

Jag har lite svårt för människor som strävar efter meningen med livet, då jag inte själv har haft det problemet. Däremot kan jag förstå Liz ledsamhet efter sina olyckliga parförhållanden.

Kul att se Julia Roberts tillbaka på vita duken! Hon agerar emellanåt som hon brukar göra när hon spelar, men för det mesta lyckas hon ganska bra att få tittaren att känna empati.

Självklart är det extra roligt att Tuva Novotny får vara med på ett hörn. Hon såg förresten helt fantastisk ut i sin nya frisyr!

Biopremiär: 2010-10-01