Secret of Kells, The

4,3

Handling: I 800-talets Irland lever den 12-årige pojken Brendan på det avlägsna klostret Kells. Där styr den resoluta abboten Cellach, och under hans ledning kämpar samhället hårt med att bygga upp en mur till skydd mot fruktansvärda vikingamonsters framfart. Mitt i all oro dyker broder Aidan upp, en mästerilluminatör. Han har med sig något mycket viktigt - en ofärdig bok av stor betydelse.

År: 2009
Mick Lally
Paul Tylack

Copyright Gébéka Films

Ajice

Den här filmen borde vara något som alla ska se istället för den misslyckade Frost (hemsk film), bort med det amerikanska och lämna plats för något nytt och spännande. Jag blev fullkomligt förtrollad av den här filmen, skrattade och grät, den har ett djup och lite tanke bakom som jag uppskattar, samtidigt är den perfekt för barn och unga! :D

Ajice

Filmen är animerad