En underbar dag

Handling: Hon är en ensamstående mamma i karriären, och anser att bra kvinna reder sig själv. Han är hårdhudad reporter och frånskild söndagspappa som älskar kvinnor - så länge de inte ställer massa krav. Under en kaotisk dag blir dessa två människors liv, jobb och barn förväxlade och sammanflätade.

År: 1996
Robert Klein

antoniuz

stark 2'a - svag tre'a. det får bli en 3'a

Shellix

Gölligt...Blä! Men jag ska inte helt fördömma den här filmen, Clooney är bra som vanligt och visst bjuder den på ett par skratt.

Bilbo_one

En ganska medioker kärleksfilm som är snudd på olidlig på vissa ställen. Gillade dock de fina skådespelet och den fina röda tråden som hålls bra. Men en svag 3:a får den

Sallee

En helt okej film, med en sådär handling, skådespelarna är väl hyffsade. Men en sevärd film :)

crazybaby

Väldigt sött och charmigt, och skådespelarna är ju inte fel heller. Handlingen skulle man kunna säga är väldigt enkel men fantasifull, och det gillar jag. Mysig!

Sweet_Jenny

Seg dragen men den kan vara bra någon gång då när man är sugen på att se en drama film :) se den inte för ofta..

moivestar

Den är filmen är sådär småsöt, men inte en film av kavlitet. Georoge Clooney gör sin roll hyfsat bra, men Michelle Pfeffier känns bara stel och passar inte riktigt in i sin roll. Historien känns inte äkta tycker jag, den är ganska orealistisk men samtidigt ganska rolig. Med annan rollsättning hade det kanske kunnat bli en bra film. Dialogerna med Michelle Pfeffier känns tillgjorda, så det drar självklart ner på betyget en del, men George Clooney försöker ändå göra något av dom tillgjorda dialogerna. En eloge till George Cloony som ändå gör sin roll bra trots att filmen i sin helhet är ganska dålig. Barnen känns söta rätt igenom filmen, men det är väl kanske inga stjärnor direkt.