Black Swan

Handling: Nina (Portman) och Lilly (Kunis) tävlar om att bli den nya prima ballerinan inför en ny säsong med Svansjön i New York. Den oerhörda pressen hotar att bli för mycket för en av dem.

År: 2010

Winona Ryder
Sebastian Stan

Copyright Fox

Milla86

Jag hade otroligt höga förväntningar på den här filmen, men de infriades verkligen inte. Natalie Portman passar utmärkt som ballerina, men filmen i sig är ganska händelselös. Jag hade hellre sett mer av hennes psykologiska tillstånd.

Tyvärr en riktig besvikelse.

Man får en gedigen inblick i en persons sargade psyke med hjälp av skarpt skådespeleri, ett välskrivet manus, högklassiga ljudeffekter och musik samt ett smart bildspråk.
Jag tyckte skräckfilmsmomenten ändå passade in, kanske inte till historien som sådan, men till föreställningen av sinnessjukdom.
Filmen för mina tankar till Jacobs inferno.

Ett väldigt fängslande och tragisk film. Mycket bra skådespeleri av N Portman. Fin musik. Jag gillade filmen helt klart

Natalie Portman är bra. Normalt så tycker jag att hon är överrskattad men hon spelar sin roll utmärkt. Tyvärr är filmen rent ut sagt dålig. Det känns som det fattas bitar av historien. Det fanns ingen förhistoria för varför det blev som det blev. Och blev mest förvirrad. Kunde ha blivit bra men icke.

malinedwardsson

Portman är grym! Den överraskade mig mer än en gång, och blev till o med riktigt läskig mot slutet.. Det ligger en slags skrämmande skönhet över denna film!

claradidam

Även om jag kände mig förvirrad över vad jag tyckte medan jag såg filmen så kände jag efteråt att det här var en fullträff. Jag uppskattade handlingen och skräckinslagen samt Mila Kunis gjorde filmen mer levande för mig. Riktigt bra film!

Cammie

Natalie Portman är formidabel i suggestiv thriller om balettvärldens baksida. Slutet är nästan gastkramande.

Savannah

Nej, det kan inte bli mer än en trea. Man får aldrig riktigt grepp om den här filmen, och trots Portmans hårda arbete så fattas något. Tyvärr får en tät handling stryka på foten för skräckfilmsinslag som oftast känns väldigt malplacerade.

Biopremiär: 2011-03-04