Kids Are All Right, The

Handling: Nic och Jules (Annette Bening och Julianne Moore) är ett lesbiskt par som har två barn tillsammans. Joni och Laser (Mia Wasikowska och Josh Hutcherson, har blivit till genom konstgjord befruktning och är nu i tonåren. Innan Joni börjar college till hösten finns det en sak som hon och hennes bror vill göra - träffa sin pappa (Mark Ruffalo). De lyckas spåra honom, men hur ska de kunna övertyga mamma och mamma om att de även behöver en pappa i huset? Han är ju ingen riktig pappa enligt dem, bara en "donator". Detta sätter igång en lavin av känslor, tankar och outtalade önskningar som kommer påverka dem alla för all framtid.

År: 2010
Regissör: Lisa Cholodenko
Originaltitel: The Kids Are All Right
Alternativ titel:Une famille unique (Canada - French title)
Ingår i tema: Homo/Bi/Trans

Annette Bening
Julianne Moore
Mark Ruffalo
Mia Wasikowska
Josh Hutcherson
Zosia Mamet

Ett relativt nytt tema som var mycket bra. Känns ganska verklighetstroget. Filmen var aldrig seg, men jag hade gärna sett ett bättre slut.

Pesole

I love this movie, de spelar så otroligt bra. Denna film, jag gillar handlingen och skådespelarna väldigt mycket, den visar att ingen familj är perfeka

En intressant, rolig och underhållande film. Handlingen är något jag hitils inte sett så mycket på film, så det var extra intressant att se det. Att den är "barntillåten" förvånar mig, då jag inte tycker att detta är något för barn. Hastigt slut, slutet hade kunnat utvecklats mer tycker jag. Svag fyra.

Biopremiär: 2010-09-17