Social Network, The

Biografi:

Biografi:

Handling: Den verklighetsbaserade historien om grundarna och grundandet av Facebook.

År: 2010
Joseph Mazzello
Malese Jow
Max Minghella
Josh Pence

Så nu har den äntligen kommit: Filmen om mannen, myten och legenden, Mark Zuckerberg och hans skapelse: Facebook.

Det var två ganska så underhållande och intressanta timmar jag spenderade i biosalongen.
Man får ett bra grepp om hur det hela började och utvecklades.

Skådespeleriet är genomgående bra. Justin Timberlake gör ett jäkligt skönt porträtt av Napster grundaren, Sean Parker.

Se den för all del. En fascinerande berättelse om hur en utpräglad datanörd blev en utpräglad miljardär och fick hundra miljoner vänner på köpet, men förlorade sin bästa..

Helle85

Överuppskattad o för tok för lång!

losdrivaren

en bra film! Om man inte vet om facebooks historia ska man verkligen se denna!

Tråkig percis som jag förutspått. Den här film pasar nog bara en viss genrespecifierad grupp av filmtittare. Det händer liksom inget eftersom det är baserat på en händelse där det liksom inte finns så mycket att hämta ifrån.

Intressant historia och typ av folk som porträtteras. Det var dock svårt att komma någon karaktär speciellt nära och så var filmen för pratigt för min smak.
Undrar hur många ord som nämns i filmen, tiotusentals kanske. Undrar också om det verkligen finns så där snabbtänkta, intelligenta och stela personer i verkligheten.

rätt okej, han pratar så fort ibland hehe eller ja hela tiden men roligt att se hur facebook egentligen kom till

godkänd för att de lyckades skapa en bra film om en tråkig sak. Annars var det inte mycket att hurra för

KarinLovisa

Nja. Och vad är uppe med bakgrundsvolymen?

Biopremiär: 2010-10-22