127 timmar

Biografi:

Biografi:

Handling: Aron Ralston är en äventyrare som råkar fastna vid ett klippblock mitt i Utahs öken och måste hålla sig vid liv för att räddas...

En historia baserad på en verklig händelse.

År: 2010
Regissör: Danny Boyle
Originaltitel: 127 Hours
Ursprungsland: USA, Storbritannien
Ingår i tema: Baserad på verklig händelse

James Franco
Treat Williams
Kate Burton
Darin Southam

Copyright Twentieth Century Fox

Blir kanske mer intressant om man känner till händelsen bra i förväg. Satt och läste på lite i efterhand och filmen verkar skildra verkligheten bra. Fast det var lite rörigt med alla hallucinationer hela tiden. Hade gärna sett en bättre presentation av karaktären i början av filmen också.

Bilbo_one

Chuck Norris håller upp dörren för Aaron Ralston och jag håller upp dörren för James Franco. Denna film hade allt. Solklar femma

En mycket välgjord film! En inspirerande, häpnadsväckande historia som jag är glad blivit film. Att den är baserad på en verklig händelse gör det hela mer förbluffande. James Franco var suverän hela filmen igenom, perfekt som rollen som Alan. Gripande, spännande och med ett varmt budskap om att ta vara på livet och det som betyder något.

guldis25

väldigt rörande film, blir bara litte långtråkig men annars väldigt bra

Den här filmen är riktigt bra gjord. Muisken likosm levererar känslan. Riktigt verklighetstrogen och obekväm. Helt otrolig historia dessutom

thehurricane

En gripande film med en mycket trovärdig James Franco i huvudrollen.

malinedwardsson

På gränsen till 4. Bra film, och mycket bra skådespelarinsats av Franco!

Biopremiär: 2011-02-11