Postman - Budbäraren, The

Handling: Året är 2013. Ett krig har förstört USA och lämnat landet i anarki. Folket är slaget, nedbrutet och kommunikationerna fungerar inte. En armé av krigare är fast beslutsamma att hålla byarna isolerade för att kunna fortsätta att regera med terror och se till att invånarna inte får något nytt hopp om att livet kan bli bättre. En främling upptäcker resterna av en brevbärares jeep. Inuti hittar han en uniform och säck full av brev som inte blivit utdelade. Han tror att uniformen ska ge honom skydd hos byinvånarna, men upptäcker istället att säcken han hittat är full av brev som påminner folk om hur livet var innan kriget. En ny patriotism föds hos människorna och brevbäraren (spelad av Kevin Costner) blir snart den naturlige ledaren för ett uppror mot rövarbanden...

År: 1997

Ron McLarty
Peggy Lipton
Brian Anthony Wilson

Halifax

Jag är ändå en liten sucker för storsvulstiga filmer och tron på det goda. Men så gillade jag Waterworld också.

Mattias15

Älskar sådana här filmer, de behöver inte vara särskilt bra för att jag ska älska en sådan film. Men den här filmen är väldigt bra, Kevin kostner lyckas få med allt man kan få med i en film. Som oftast är kevin kostner bra och de andra skådespelarna gör inte bort sig. Om man gillar kevin kostner kan man se filmen bara för att han är med. om man gillar katastrof filmer med rådande kaos i världen gillar man denna. Filmen underhåller en på många plan man får se slaveri, frigörelse, uppbygnad, kamp och seger till slut. Filmen hinner även med lite kärlek.

Raffset

helt okej film, lite väl lång och vissa scener var heelt onödiga.. men lite intressant framtidsversion... typ, en sämre version av waterworld, fast tvärtom.. hihi

En riktigt dyr flopp. Costner varvar riktigt bra filmer som regissör med riktigt usla, och den här tillhör den senare kategorin.

Xenomorph

Fruktansvärt usel film. Man kunde klippt ner den med mer än en timme. Överdrivet sentimental och hela filmen känns som en hyllning till postverket. Undvik till varje pris!

Filmen gav mig ingenting. Svårt att förstå hur man kan kasta ut pengar och göra en så lång och tråkig film. Flopp!

eco

Faktiskt en bra film, blev förvånad, trodde att den skulle vara mycket sämre. Trist i slutet bara när man viftar med amerikanska flaggan.