Mother and Child

Handling: Ett drama om tre kvinnor: En 50-åring och hennes dotter som hon gav upp för adoption för 35 år sedan, och en afroamerikans kvinna som vill adoptera ett barn.

År: 2009
Cherry Jones
Kerry Washington
David Ramsey
Jimmy Smits

En intressant, gripande och tänkvärd film. Rekommenderas särskilt till de som gillar drama. Bra skådespelarinsatser!

Vilken bra film!! Hade inga speciella förväntningar på filmen. Tycker filmen bara blir bättre och bättre under tidens gång. Inga sega partier vilket är riktigt bra med tanke på att filmen är dryga 2h lång. Sista 30 min twistar filmen och det blir väldigt känslosamt. Filmen berör verkligen! Jag brukar inte beröras så lätt men här får man nästan spänna sig för att inte fälla en tår. Den här måste du se!!

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

En varm, tragisk och välspelad historia som blir bättre ju mer man förstår och ju längre filmen rullar.

fantaisha

En väldigt djup film som ifrågasätter hur ens val i livet påverkar en. Filmens olika karaktärer sammanflätas på ett bra sätt och i vissa stunder blir man rörd, men TYVÄRR så blir den seg ibland och rollerna kan ibland kännas lite väl "typiska" för det dom varit med om. Men skådespelarna i filmen gör bra prestationer trots att det känns som att det saknas något i manuset.

Biopremiär: 2010-10-15