What the Bleep!?: Down the Rabbit Hole

Dokumentär :

Dokumentär :
4,0

Handling: Down the Rabbit Hole är en uppdatering (fullängdsversionen) av filmen "What the bleep do we know?!".
Den är delvis dokumentär, delvis spelfilm, och delvis utarbetad med genomtänkta, inspirerande visuella effekter and animationer. Huvudpersonen, Amanda, spelad av Marlee Matlin, befinner sig i ett fantastiskt Alice i Underlandet- experiment när hennes dagliga, oinspirerade liv bokstavligen börjar att lösas upp, visande den slumpmässiga världen bakom kvantfysiken gömd bakom vad vi anser att vara vår normala, vakna verklighet.

Regissör: William Arntz Betsy Chasse Mark Vicente
Originaltitel: What the Bleep!?: Down the Rabbit Hole
Marlee Matlin
Elaine Hendrix
Barry Newman
Armin Shimerman
Robert Bailey Jr.

Ajice

En sjukt annorlunda film om Kvantfysik och allmänt utforskande av vår verklighet och vad som verkligen är sant. Informationen här, tror jag, har förmågan att förändra människors liv, det är främst en positiv förändring, att sluta fly från HÄR och NU - sluta fly från vad som är sant.
Filmen handlar om utforskandet av vad vi vet och vad vi inte vet, detta utforkas på flera olika sätt och med flertalet riktigt kloka och betydande forskare, vetenskapsmän, andliga varelser m. fl.
Vi bör reflektera mer kring vad som verkligen är, vad vi håller på med och sluta sätta tron i andra och i prylar, genom att tro på vår verkliga potential kan vi förändra våra liv och verkligheten vi lever i.
Är du redo?