Änglagård - Tredje gången gillt

Handling: Fanny, Zac och dottern Alice reser tillbaka till det lilla samhället i Västergötland. Det är Alice som får dem att återvända – var kommer hon ifrån, vilka är hennes rötter? Frågan om vem som egentligen är Fannys pappa blir åter aktuell. Och Alice, vem är hennes pappa?

År: 2010
Tord Peterson
Martin Stenmarck
Molly Nutley

Copyright Sweetwater

En mycket intressant, spännande, engagerande och gripande film! Även rolig på sina hörn. Denna film var efterlängtad och resultatet blev strålande! "Änglagård" är en svensk klassiker och det kändes verkligen speciellt att se efterföljaren efter 16 år och att så många skådespelare som var med tidigare ställde upp även nu. Fantastiska skådespelarinsatser!

Inte lika bra som del 1 och 2. Det var egentligen inte mycket nytt som tillfördes. Den enda skillnaden var att alla medverkande hade blivit äldre.

Pesole

Jag säger så här, inga fler filmer nu och jag tycker detta ska vara över nu. Detta var en bra uppföljare, men nu får det ta slut på hela denna historian.

En bra film, jag tycker att det varbättre än vad jag hade förväntat mig..

malinedwardsson

En mysig film! Skådisarna är bra, lite tjatig handling men med det svenska sommarlandskapet på bioduken så kan det inte bli fel. :)

Olaivia

Enlig mig är den bra men inte bäst utav filmerna. Nägra gånger när jag tittade på den så satte jag godis i halsen. Om man ska förstå den så måste man sett de andra filmerna. Bra skådespelare. Jag hittar inga fel :) fel fri.

Biopremiär: 2010-12-25

Änglagård (1992)
Änglagård - andra sommaren (1994)