Skyline

2,4

Handling: Efter en lång natts festande vaknar en grupp vänner av ett spöklikt ljussken som strålar in genom fönstret. Ljuset drar till sig människor innan de plötsligt försvinner in i tomma luften, och det är snart klart att en utomjordisk kraft håller på att utplåna hela mänskligheten. Nu måste en grupp överlevare kämpa för sina liv samtidigt som världen faller samman omkring dem.

År: 2010

Brittany Daniel
Crystal Reed
Neil Hopkins

Copyright Nordisk Film

Det här var en film som var ganska långtråkig ända fram till slutet då det helt plötsligt blev en helt annan film. Först är det bara några människor som tjafsar i en lägenhet. Väldigt lågbudgetstil. Sen mot slutet blir det ett episkt mästerverk i still med Independents Day och Världarnas Krig. Vilket avrundar betyget till en ganska säger 3a. Om du inte gillar den här filmen så håll ut. Du blir rikligt belönad mot slutet. Väldigt bra specialeffekter och skrämmande aliens. Dock så har jag aldrig någonsin sett en film som slutar så abrupt och dåligt som den här filmen. Den slutar bokstavligt talat MITT I en scen. Ett verkligen jättekonstigt slut.

Spännande!! Men inte särskilt mycket mer än ufon och rädda människor som försöker fly. Handlingen kändes lite torftlig vilket jag tycker var synd då filmen i sig är bra gjord. Men för mig räcker det inte. Jag vill ha mer bakgrund handling för att den ska nå ett högre betyg. Positivt är dock att slutet inte är förutsägbart och det lyfter ju helt klart spänningen en rejäl dos.

Zitrioce

Känslan, en blandning mellan "The Mist" och "Världarnas Krig".

Det kommer troligtvis en efterföljare.

Beyond Skyline (2017)