Miffo

Handling: Tobias är nyutexaminerad präst som börjar jobba i en av Stockholms fattigaste förorter, i tron om att han förändra världen. Den grå betongen står i bjärt kontrast till hans trygga, borgliga hem. Här träffar han Carola som lever på socialbidrag och bor tillsammans med sin alkoholiserade mamma. Kärlek uppstår, men kan deras världar förenas? En romantisk komedi om klasskillnader som fortfarande gör sig gällande i vår moderna tid.

År: 2003
Jonas Karlsson
Livia Millhagen
Fyr Thorvald Strömberg

Dan banan

Om vi bortser från att det irriterande nog är väldigt förutsägbart, så återstår bara god kritik.
"Miffo" är den charmiga sortens svenska film jag inte har något emot över huvud taget.
Personligen tycker jag Jonas Karlsson har talang, och handlingen faller in behagligt.
Musiken och fotot har inget slarv i nacken vilket glädjer mig.

Ingen tvekan, mycket brukligt.
En mysig komedi som kan rädda en ledig kväll.

Oengagerande film, Karlsson är så tråkig så jag spyr, jag orkade knappt se filmen. Den var mest hemsk och patetisk. Man sympatiserar med Jonas Karlsson, och han ska försöka vara rolig. Nej detta var uselt.

Xenomorph

Finns inget bra att säga om filmen. Förutsägbar romantiskt drama som inte är det minsta rolig. Mest tragisk och overklig.

Nja en okej film men bra story och så.

Okej rulle för en kväll, dock inget utöver det vanliga inom kretsen.

Dan banan

Musiken och fotot har inget slarv i nacken vilket glädjer mig.

Ingen tvekan, mycket brukligt.
En mysig komedi som kan rädda en ledig kväll.

Gillade inte den här filmen..

Tycker den är speciell på ett sjukt och dåligt sett svag 2a

Shadowplay

Faktiskt ganska rolig film. Gillade den förut i alla fall. Sevärd.

Venschla

Ja.. bra va den i alla fall inte...