Big Mommas - Sådan far, sådan son

2,0

Handling: Trent är 17 år och son till FBI-agenten Malcolm Turner. Trent blir en dag vittne till ett mord och ska nu tillsammans med Malcolm gå "undercover" på en flickskola för att hitta mördaren.

År: 2011
Reagan Michelle
Michelle Ang

Copyright Twentieth Century Fox

Jollanboll

Tyvärr. Denna film säger mig ingenting..

Den är inte rolig som helhet, utan bara intetsägande.

Karaktärerna är inte heller ett dugg roliga och är fel i denna film. Man ska aldrig göra en komedi av detta slag och delvis försöka göra den seriös. Gör den istället helt banal och vrickad. Istället försöker filmen kläma in en kärlekshistoria som är fruktansvärd löjlig och klichéartad. Och någon form av polisjakt efter ett försvunnet usb minne.

Tyvärr finns det inte en enda rolig scen i denna film, utan när tjockis skämten kommer, är de oftast förväntade och inte alls på något sätt originella. Vi har sett allt för, och när vi har sett det för, har vi gjort det i ett sammanhang där de lyckas spela ut tjockis skämten på ett bättre sett. Skämten kring två män i kvinnokostym är också väldigt tråkig. Problemet är att Martin Lawrence och hans son i filmen aldrig överdriver sina karaktärer till det yttersta, vilket jag tycker är nödvändigt för att karaktärerna ska bli roliga. Istället stannar det i något halvroligt, kring någon olycka eller lustig händelse, som antingen dissas och fnissas av de populära tjejerna i skolan, eller väcker sympati hos övriga.

Dessutom har jag svårt för själva miljön, med tonvis med "vackra" unga kvinnor, med mindre kläder. Detta är inte ett dugg intressant och ger inget till filmen varken i sig själv eller som komedi. Utan spelar bara på den heterogena och genus artade system och normer vi har i samhället. Vilket man inte bör uppmuntra. I alla fall inte, när det som i den här fallet inte skämtas om, utan bara är en självklar del i (den dåliga) handlingen

Nej. detta är en urusel film som inte alls funkar. Se andra filmer som på ett bättre sett lyckas driva med tjocka, alternativt afroamerikaner.

Biopremiär: 2011-03-18

Big Momma's hus (2000)