Meet the Feebles

Handling: Som om en påtänd Svullo skulle ha regisserat Mupparna... Så beskriver Expressen detta lustmord på Kermit & Co och fortsätter: "Muppet-pappan Jim Henson lär rotera som en argsint Animal i sin grav". Så lås in barnen, för detta är garanterat barnförbjudet! Varietéchefen Bletch är en valross som extraknäcker med knarkaffärer, råttan Trevor spelar i smyg in sadistiska porrfilmer i källaren, kaninen Harry är kåt som... en kanin, och lider av AIDS, grodan Wynyard är ett knarkande vrak och showens mycket nervöse knivkastare och räven Sebastian blev utesluten ur scoutkåren för att han inte kunde skilja på "alltid redo" och "alltid redlös". De bär sig åt som djur!

År: 1989
Peter Vere-Jones
Mark Wright
Danny Mulheron

Ryuu

Bortsett ifrån att man blir galen av den här filmen och inte kan sitta still utan vill banka huvudet i väggen samtidigt som man tuggar på tvrutan så är den här filmen otroligt rolig. Men jobbig. Ungefär som att åka karusell upp och ned, bakfull. Fast det är ju kul det med.

Mikex

Grymt kul! Manuset är härligt och inget blir som man förväntade sig. Älskar kedjerökande råttan Trevor och Vinyard är skitrolig som nerknarkad krokodil.
Inte illa av Jackson. Var en nice födelsedagspresent till mig.

Laidan

Meet the Feebles är en riktigt skön och helskruvad version av Mupparna, känns det som. Riktigt snyggt och det händer ofta oväntade saker som ofta saknas i filmer nu för tiden.
Absolut sevärd!

Riktigt sjuk men ack så underhållande.

Laidan

Absolut sevärd!

bob__

skit kul! haha ska nog gå och se den igen!

Ryuu

Rune

E våldsam version av mupparna som är riktigt kul.

Mikex

Inte illa av Jackson. Var en nice födelsedagspresent till mig.

Finner i ärlighetens namn inget komiskt med denna skapelse. Gapigt är den ultimata definitionen av detta spektakel.