Source Code

Handling: En soldat blir värvad till ett hemligt statligt program mot terrorism. Hans medvetande blir placerat i kroppen tillhörande ett vittne av ett terroristdåd. För att hitta den ansvarige för bombningen måste han genomleva händelsen gång på gång...

År: 2011

Cas Anvar
Brent Skagford
Paula Jean Hixson

Copyright Summit Distribution

Smart film som till början känns lite tveksam för mig som inte är odelat förtjust i men ändå lockas av genren men en film som verkligen växer och är spännande (till skillnad från Butterfly effect), kan ses igen, svag 4 efter första gången.

En 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Väldigt spännande film. Hittad den här genom att söka upp en av dom 10 populäraste filmerna 2011. Och jag håller verkligen med. Det var väldigt spännande och nervpirrande hela tiden. Från första till sista sekund var det superspännande! En man vaknar upp på ett tåg och har ingen aning om hur han hamnat där. Filmen har starka science fictioninslag som hanterar tid och rum. Jag kan inte säga mer utan att avslöja handlingen. Det spännande med den här filmen är att man inte riktigt vet vad som händer. Pusselbitarna faller på plats alltefter som filmer fortsätter. Jag tror det här är en film för alla människor och jag kan stark rekommendera att du ser den här filmen, om du inte redan sett den. En otroligt stark insatts av huvudrollen Jake Gyllenhaal.

En väldigt spännande och väl uttänkt film. Temat med att handlingen bygger på en massa tillbakablickar har man visserligen sett flera gånger förr, men det görs ändå på ett nytt och bra sätt i den här filmen.

Biopremiär: 2011-08-03