Milo mot Mars

2,0

Handling: Sommaren har just börjat för en pojke vid namn Milo. Men hans mor tvingar att göra massan sysslor runt huset och tjat på att han ska äta sin grönsaker. Efter att ha målat sin systers ansikte lila blir han uppskickad på rummet efter ett bråk med sin mor. Efter att Milo har somnat så landar det ett rymdraket utanför huset och utomjordingar tar sig in i huset och kidnappar Milos mor. Milo måste nu ge sig ut på ett äventyr för att rädda sin mor.

År: 2011
Regissör: Simon Wells
Originaltitel: Mars Needs Moms
Alternativ titel:Mars Needs Mums (Australien)
Alternativ titel:Milo mot Mars 3D
Jacquie Barnbrook
Raymond Ochoa
Matthew Wolf
Robert Ochoa

Jag har sett så många animerade filmer från Pixar och Dreamworks så jag tog för given att denna film var en komedi. Det tog kanske 30 minuter innan jag insåg att det var en Science Fiction film kryddad med mild humor. Animeringen var gjord med motion sensors och riktiga skådespelare vilket gjorde att animeringen så läskigt verklig ut. Nästan för verkligt för att vara behagligt. Milos mamma blir bortrövad av Marsianer. Milo smiter ombord på farkosten för att rädda sin mamma. Det är en gullig och intressant film där storyn om att rädda sin mamma urartar sig till något mycket större. Det är en krock mellan Militaristisk Diktatur och Flowpower Hippierörelser. Den söta flickmarsianen som valde människornas sida var bedårande söt. Men det är inte en komedi så förvänta dig inga skratt. Det är en Science Fiction film. Den var okej och ganska underhållande. Den fungerar bra till en hemmakväll.

Filmen är animerad