Svart Lucia

2,4

Handling: Mikaela är kär i sin svensklärare Göran. Hon skriver en erotisk uppsats till honom och han svarar henne genom att förverkliga hennes fantasier, men med andra kvinnor. Samtidigt börjar otäcka saker hända i skolan.

År: 1992
Björn Granath
Thomas Roos
Catherine Hansson
Gunnel Fred

Helt klart över medel vad gäller svenska thrillers. Såg den redan vid premiären och än idag håller den hög klass i mina ögon. Stark trea!

Kejnoo

En film som hade potential, den hade en bra handling och hade bra "Kalla kårar" effekt men som tyvärr blev överdriven till max på slutet .

ch1

Otroligt bra story om svenska gymnasieeleven Mikaela Holm som skriver en uppsats till sin lärare hon har en crush på och som får förödande konsekvenser med fruktansvärt slut

kaj08

Bra start, men med så många sådana här filmer vill den för mycket så det hela ballar ur fullständigt i andra delen av filmen. På gränsen till en 1-a.

BeckyLou

Börjar rätt hyfsat men blir sen en fruktansvärd smet av klichèer och uselt skadespeleri. Ingen höjdare och inte en film värd att slösa sin tid pa.

En ganska konstig film.

Savannah

Brr...ingen direkt höjdare, va? Överåriga skådisar (30-åringar som gymnasister, nej tack!), en skum men knappast läskig handling och ett språk som fungerade bättre på fyrtiotalet går jag faktiskt inte igång på. Inga bra vibbar. Se "Hets" istället.