Trolljägaren

Handling: En grupp studenter undersöker en rad mystiska dödsfall bland björnar, men inser snart att det är långt mer mystiska saker på gång. De följer efter en udda jägare som visar sig vara på jakt efter troll...

År: 2010
Otto Jespersen
Hans Morten Hansen
Thomas Alf Larsen
Johanna Mörck

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Haha! Underbart bra: spännande och rolig och bra CGI på samma gång! Brutalt vacker natur till på köpet! En jäkla kul idé som man undrar varför ingen har kommit på tidigare.
Hamnar i filmsamlingen solklart!

En väldigt rolig idé på film som både är spännande och rolig något som oftast är svårt att kombinera. Dataanimeringarna är också väldigt bra gjorda. En film jag skulle kunna se om!

janne lindh

Fånigt norskt försök i samma anda som kultklassikern Blair witch projekt. Men här kan filmmakarna inte bestämma om man ska göra parodi, spänning, skräck eller eller kanske nåt djuplodat. Av skådespelarnas miner att döma vet de heller inte vad de håller på med. Ett ganska uselt försök att skapa nån slags kulturell underhållning.

Rymdis

Så här ska det se ut! Tur att Norge finns, så att man får se bra filmer ibland.

Genialiskt att visa "nordiska" väsen istället för vampyrer osv. som setts så många gånger förr! Sen kändes det som det låg en gedigen research bakom, för det poppade upp en hel del härliga myter kring troll och en hel rad varianter av själva trollen som alla hade olika egenskaper, utseende osv, skoj! Perfekt för den inbitne trollnörden.

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Hamnar i filmsamlingen solklart!