Hur många lingon finns det i världen?

Musik:

Musik:

Handling: Alex, 27, är en stor egoist och har misslyckats med det mesta i livet. Han har en usel relation till sin flickvän och är dessutom arbetslös. När han så äntligen får ett jobb på Hudiksvalls Kommun vet han inte riktigt vad han ger sig in i. Plötsligt befinner sig Alex som ledare för ett gäng utvecklingsstörda och dom får honom att steg för steg se livet med nya ögon. Alex inser att alla människor är lika värda och har samma möjlighet att växa bara man visar förtroende och respekt. Alex inser också att ensam inte är stark utan tillsammans med andra blir man stark.

År: 2011
Regissör: Lena Koppel
Originaltitel: Hur många lingon finns det i världen?
Sverrir Gudnason
Eva Funck
Dogge Doggelito
Kalle Westerdahl
Tomas Brolin

En film som har det mesta. Den är rolig, underhållande och tänkvärd. Filmen gjorde mig på bra humör. Den gav en vision på en varmare, mer omtänksam värld än den vi lever i.

Knapp 3:a underhållande men något trivialt

Tunt manus för att filmen ska få högre betyg. Även om filmens budskap är god tycker jag man kunde använt sig mer av alla som var med. Det blir så klyschig story

Det var en mycket bra film

Underhållande film, men den kändes ganska orealistisk.

Savannah

Varm, insiktsfull, underbar. Se den!

IWantItThatWay

Helt underbar film! Ett orginellt koncept med utvecklingsstörda människor med riktigt härliga personligheter. Det är ett väldigt enkelt koncept egentligen som bjuder på så många skratt, men också lite sorg. Filmen har iallafall ett riktigt gott budskap som man lär sig mycket av. Jag var så lycklig hela kvällen efter att ha sett den här filmen!

Biopremiär: 2011-03-18

Hur många kramar finns det i världen? (2013)