Conan the Barbarian

Handling: Berättelsen om Conan och hans äventyr i Hyboria, där han är ute efter att hämnas på dem som mördade hans far och slaktade hans hemby...

År: 2011
Leo Howard
Katarzyna Wolejnio

ToxicAvenger

Hååård rulle osv, tung våldd acktjänn fett me blods

En -3 som film, men en 3 i sin egen genre & som underhållning.

En helt ny handling jämfört med originalen - så ingen nyinspelning alltså, kan man säga!

Våld, våld, våld. Den här filmen är våld från början till slut. Men någon sexscen mitt i filmen. Annars är det bara våld. "Conan" är ju en ikon i Hollywood som den största krigaren på vita duken. Så jag antar att dom ville få fram denna krigare igen genom att göra en ovanligt våldsam film. Dock var fightscenerna bra. Fast eftersom det var fight efter fight efter fight så kunde det bli lite långdraget. Man MÅSTE gilla våld för att se den här filmen. Gillar du inte våld är inte det här något för dig. Personligen tycker jag att höjdpunkten i filmen var när Conan var ett barn. Det innehöll lite mera dramatik och handling. Den ungen var imponerande och jag hade gärna sett mer av det. Ett stort minus måste jag säga är ljudet. Jag var tvungen att höja volymen varje gång dom pratade och sänka volymen i alla actionscener för det blev så bedövande högt. Ljudet i actioneffekterna och talet var verkligen i obalans. Men för övrigt var det en okej actionrulle att se en kväll. Men det extrema våldet och blodet som stänkte överallt kändes lite väl mättande i längden så den bli inte mer än godkänd. En 3a. Men filmen är underhållande och jag kan rekommendera den om du gillar action, blod, krigsherrar och vackra kvinnor.

losdrivaren

Ett riktigt mästerverk med Conan på sin absoluta topp! Tack för att dom inte ville ha Arnold med en gång till!
Han har sina ideal och följer dom till punkt och pricka.

Bra film med det man kan önska av Conan. Magi svärdslagsmål och just magi är det kluriga

ToxicAvenger

Hååård rulle osv, tung våldd acktjänn fett me blods