Bridesmaids

Handling: Annie är en brudtärna vars trassliga liv nystas upp då hon leder sin bästa vän Lillian och en grupp av färgstarka tärnor på en vild väg mot äktenskapet. Annies liv är en enda röra. Men när hon får reda på att hennes bästa vän är förlovad måste hon bara tacka ja till rollen som Lillians brudtärna. Trots att hon är både pank och singel bluffar sig Annie genom både dyra och bisarra ritualer. Med bara en chans att få det rätt, kommer Annie att visa Lillian och hennes tärnor exakt hur långt någon är beredd att gå för någon man älskar...

År: 2011
Matt Lucas
Jill Clayburgh
Kali Hawk

Anonym

Jag har under snart 2 års tid arbetat på en liten 1 salongs-biograf på landsbygden och har därmed god överblick på besökarnas filmreaktioner. Med detta sagt kan jag intyga att jag aldrig sett bioåskådarna vara så glada efter en film tidigare. Vidare kan jag tillägga att den inte går i "Sex and the City"-anda som den officiella affischen, missvisande nog, kan ge intrycket av! Det är en skratt-fest från början till slut som uppskattas av alla, oavsett vilket kön tittaren i fråga tillhör. Kristen Wiig och Melissa McCarthy gör helt klart ett hästjobb för att lyfta filmen till årets bästa komedi!

Betyget landar på en solklar 4!

Cammie

Imponerande och skönt med kvinnor som får vara mer än bara rekvisita.

Får lång. Och ojämn. Riktigt rolig när den väl är det. McCarthy - har hon varit roligare än i den här?

rolig, bra film, får en 3:a

torulf

Filmen är som en kvinnlig version av Baksmällan. Riktigt underhållande, men lämnar inga spår. Inte lika vulgär som baksmällan - tyvärr ;-)

losdrivaren

Väldigt bra film om djup vänskap och skakande svartsjuka

juliettelewis

Här har vi en komedi som höll hela filmen igenom, ända in till eftertexterna där det finns några sköna sista klipp. Intelligent och välgjort och bjuder på bra med skratt!
En klar fyra i betyg!

Cammie

Imponerande och skönt med kvinnor som får vara mer än bara rekvisita.

Anonym

Betyget landar på en solklar 4!

Biopremiär: 2011-07-22