Poppers pingviner

Handling: Vi möter Tom Popper som lever ett hektiskt liv i New York där karriären kommer före allt, fram till den dag då han får ett oväntat arv i form av ett gäng pingviner. Pingvinerna visar sig inte vara det lättaste av husdjur och vänder upp och ner på hela Poppers tillvaro men kanske är de ändå precis vad han behöver?

År: 2011
Philip Baker Hall
Kelli Barrett
James Tupper

Copyright Twentieth Century Fox

Jag trodde aldrig jag skulle säga det. Men den här Jim Carrey filmen var inte rolig. Iden är urusel. Ta Jim Carrey och stoppa in honom i en lägenhet tillsammans med 7 pingvinger. Låt sen pingvinerna gå omkring och bete sig som roliga små apor. Så, det var hela handlingen. Jag skrattade inte en enda gång. Jag var tvungen att se filmen i flera omgångar för att klara av att se den. Jag såg bara klart den för att "ha sett filmen". Ett riktigt bottennapp av Jim Carrey. Den här filmen kan du kolla på - om du har 5åringar hemma som gillar tramsiga pingviner. Väldigt barnslig film. Barnslig på ett tråkigt sätt. En väldigt tråkig film.

Så rolig film, finns inte många filmer jag tycker är dåliga med Jim Carrey! han är komedins Kung!

Biopremiär: 2011-07-06