Sammansvärjningen

Handling: Jerry Fletcher (Gibson) är besatt av konspirationsteorier. Hans vilda fantasier råkar vid ett tillfälle snudda farligt nära verkligheten. Han blir jagad av diverse organisationer, men får hjälp av juristen Alice Sutton (Roberts).

År: 1997
Brian J. Williams
George Aguilar
Cece Neber Labao

Swampe

Som vanligt skall Mel Gibson utsättas för mycket smärta. Det drar ner filmen något. Men jag tycker väl att det är en film som mycker väl går att se på. Julia Roberts är mycket bra. Jag brukar vara barnsligt förtjust i konspirationsteorier men det här går lite till överdrift.

BeckyLou

En spännande och välgjord film. Gibson är förvanansvärt bra här som nervig paranojafreak och Roberts är bra för hon spelar inte en typisk Julia Roberts-roll. Storyn är det dock inget speciellt med.
Helt klart sevärd men förvänta er inte alltför mycket.

JoyRide

Den var helt okej, aningen rörig film för mej kanske..och lite för lång. Men med mycket bra skådisar och en hel del trevliga dialoger. Jag både log och snyfta lite åt filmen. Men den är ändå inte bättre än en 3:a. Jula och Mel var de som rädda filmen^^

Helt okej film Mel Gibson och Julia Roberts är bra.

antoniuz

Innehåller både komik & spänning.. sevärd

BeckyLou

Helt klart sevärd men förvänta er inte alltför mycket.

Pesole

Jag tyckte om den väldigt mycket, men den får bara en 4:a för det var inte riktigt den filmen som jag hade förväntat mig att se.

Sevärd konspirationsthriller som dock faller lite på att vara för lång och något överdriven. Stark tvåa!

Swampe