Hugo Cabret

Handling: "Hugo Cabret" utspelar sig i Paris 1930 och handlar om en föräldralös som bor i väggarna på en järnvägsstation där han blir del av ett mysterium som involverar hans döda pappa och en robot...

År: 2011

Angus Barnett
Gulliver McGrath
Christopher Lee

Copyright United International Pictures

4+ till en riktigt bra och äventyrlig film. Fina och trevliga miljöer som man helst av allt vill ta klivet in i. 3D effekterna är väldigt bra. Tyvärr är filmen lite långsam hela vägen. Hade man lagt i en växel till hade filmen banne mig fått en 5:à av mig. För mig är egentligen bara tempot ett minus för annars älskar jag den här filmen. Skådespeleriet är riktigt bra rakt igenom!! Se den. I 3D eller ej.

Annorlunda berättelse men ändå intresserde den mig och man fick en underlig känsla.. går ej beskriva, jag blev nog lite tagen

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning!

Denna film låg första 2-4 veckorna efter premiären i USA på IMDb Top 250.
Liiite för långsam. Scorsese har ett manus som plockar hek vilt från massor av klyschiga saker som man vet är populära och mixar till en liten fin historie, men detta relativt enkla publikfrieri säner betyget. De vet att denna film kommer sälja, men jag hade önskat ett än mer raffinerat manus.
Mycket fint foto och mycket fina effekter, härliga miljöer.
Ologiskt högt torn till stationen uppifrån, men inte alls lika högt bortifrån, klantigt.
Allt som allt en mycket fin barnfilm. Jag hade nog älskat denna om jag sett den som ung.

4+ till en riktigt bra och äventyrlig film. Fina och trevliga miljöer som man helst av allt vill ta klivet in i. 3D effekterna är väldigt bra. Tyvärr är filmen lite långsam hela vägen. Hade man lagt i en växel till hade filmen banne mig fått en 5:ā av mig. För mig är egentligen bara tempot ett minus för annars älskar jag den här filmen. Skådespeleriet är riktigt bra rakt igenom!! Se den. I 3D eller ej.

Jollanboll

En fin och behagligt berättelse men dock lite för långsam för min smak. Filmen kan ses som en blandning av pojken i "Oliver Twist" och i utseende likna filmen "The Imaginarium of Doctor Parnassus" men utspela sig på en tågstation.
Filmen är ett gediget hantverk men jag tycker inte att karaktärerna är tillräckligt bra eller spännande för att jag ska höja filmen till betyget tre, även om det är nära. Karaktärerna på sidan av är den främsta anledningen till 2:an då jag inte tycker att de bidrar tillräckligt och dessutom drar ner på tempot. Annars är det roligt med anspelningarna på filmens konstgrepp under de tidiga åren.

andor

Säkert en bra barnfilm, men den hade ett för långsamt tempo för mig.

Biopremiär: 2012-03-16