Warrior

Sport:

Sport:
3,7

Handling: Handlingen utspelar sig i kampsportsmiljö där två bröder kämpar för att vinna sin fars kärlek, sina vänners respekt – och för sin familj.

År: 2011

Kevin Dunn
Gavin O'Connor
Frank Grillo

Copyright Lionsgate

En -5 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Låg vid titten på plats 155 på IMDb Top 250 - den är nog värd en plats på listan, men längre ner.
Filmen lyckas precis ta sig upp på betyget 5, det är ett mindre mästerverk. Berörande (!), mycket bra skådespel, fint foto stundtals, ej förutsägbar & mycket bra musik (soundtrack).
Kan kanske hamna i filmsamlingen i framtiden, detta kan och vill man se om nån gång.

En väldigt bra och känslosam film. Lite mycket våld för att vara i min smak egentligen men storyn och de duktiga skådespelarna väger upp. Som flera tidigare sagt känns slutet ganska avkortat. Man vill liksom veta mera och känslan är nästan "kommer det en tvåa"?

Hiddenman

Riktigt underhållande. En medelfyra.

En -5 som film, i sin egen genre & som underhållning.

antoniuz

bra film, dock lite för avhugget slut i mitt tycke

Filmen hade alla förutsättningar att bli riktigt bra, men den räcker inte ända fram. Främst p.g.a. man har med hela "Hjälte-paketet", allt ifrån krigshjälte och underdog till ryssdödare. Men om man kan bortse från den biten så bjuds man på en stabil film. Framförallt gör Nick Nolte en av sina bästa roller på mycket länge som den alkoholiserade pappan. MMA som sport har vuxit explosionsartat de senaste åren, så det är inte konstigt att Hollywood hakar på. Givetvis är det skrattretande på vilket sätt våra huvudrollsinnehavare får en plats i 5 miljonersdollar-turneringen. Ingen okänd, "random guy" skulle få en plats bland de 16 bästa, det är givetvis löjligt, även om det bara är en bisak i sammanhanget. Stark trea dock för en massa annat bra i filmen.