Colombiana

Handling: Efter att som barn ha sett sina föräldrar mördas i Bogota, växer en ung kvinna upp till en iskall lönnmördare. Utöver sitt "jobb" som yrkesmördare åt sin farbror, tillbringar hon all övrig tid till att hitta den som är ansvarig för hennes föräldrars död...

År: 2011

Max Martini
Graham McTavish
Cynthia Addai-Robinson

Copyright Sony Pictures

Bra film grym action och bra karaktärer helt klart sevärd

ToxicAvenger

Stark tvåa, skön action med snygg brud.

Jollanboll

Tråkig, klichéaktig och förutsägbar. Denna film följer mallen så väl att det blir svårt att tycka annat än att den är tråkig och oengagerande. Jag som publik måste få bli överraskad på något sätt. Inte tröttsamt följa en film som ständigt gör allt, men inte bryter den gamla mallen på; "god person", familj dör, växer upp, blir uber-människa, tar hämnd på de onda, genom list och kyla för att på slutet överge detta för att gå "all in" i en inferno av hämnd. Huvudpersonen har också hunnit med en flyktig kärlekshistoria..

Kvinnan känns också tråkig och lyckas aldrig få mina sympatier. Skådespelet är väl okej, men ingen skådespelare eller karaktär sticker ut i denna film.

Filmen får dock godkänt, eftersom det är ett gott hantverk, men dock ett tråkigt sådant..

Biopremiär: 2011-09-16