Älska mig igen

Handling: Ett nygift par återhämtar sig från en bilolycka där frun hamnar i koma. Hon vaknar upp med svår minnesförlust och hennes man måste försöka vinna tillbaka hennes kärlek igen...

Baserad på sann historia.

År: 2012
Regissör: Michael Sucsy
Originaltitel: The Vow
Ursprungsland: USA, Brasilien, Frankrike, Australien, Storbritannien, Tyskland
Ingår i tema: Baserad på verklig händelse

Rachel McAdams
Kristina Pesic
Rachel Skarsten
JessicaMcNamee

Copyright SF Film

Bra film ffa då den baseras på verklig händelse. Fin på sitt sätt men väldigt förutsägbar. Måste även säga att det aldrig blir långtråkigt att se filmen. Ett bra flow helt enkelt :)

Gullig film som kämpar för att hans gamla flickvän med minnesförlust ska minnas honom igen. Det var gulligt att se hur mycket han kämpade för henne. Men hela konceptet "han kämpar för henne" är så urtjatat i romantiska filmer. Vill gärna se henne kämpa för honom i lite filmer också. Intressant och milt underhållande film men mer än så är det inte.

En tänkvärd och välgjord film, som även lämnar tid till eftertanke. Att den är baserad på en sann historia gör den självfallet extra intressant. Stark trea.

En 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

En bra, fin och stark historia. Skådespeleriet tycker jag är så där då och då från flera skådisar, tyvärr. Filmen grep tag i mig bara en enda gång, och jag hade förväntat mej flera gånger. Filmen är ganska förutsägbar, men det bortser man ifrån då man vet att den är sannbaserda. Först gillade jag inte slutet, men sen tycker jag nog trots allt att det är ett ganska trovärdigt och realistiskt slut - inte för bra, inte för dåligt. Annars mycket fin musik (soundtracket).

Gud va' hemskt att själv råka ut för! Chockerande, man lider med honom (främst).

AntonT

Se rescension på http://antonfilm.blogspot.com