Nalle Puhs film - Nya äventyr i Sjumilaskogen

Musikal:

Musikal:

Handling: Hela gänget är tillbaka, Puh, Tiger, Nasse och alla de andra som måste rädda Christopher från en brottsling. Det visar sig bli en väldigt hektisk dag för en liten björn som bara är ute efter att äta honung...

År: 2011

John Cleese
Craig Ferguson
Tom Kenny

Copyright Walt Disney Pictures

Lite för barnslig för att nå upp mer än godkänt. Det känns lite som "tillbaka till Disneydags" men sämre då jag tycker rösterna är sämre. Det är bara Kanin och Ior som jag gillar.
Nä, disney levererar så mycket bra annars att det här känns platt fall.

AntonT

Se recension http://Antonfilm.blogspot.com

Hook

Nya Nalle Puh Är Barnsligt Nostalgisk

Alla som växt upp med Disney-filmer, kan säkert nämna att de sett "Filmen om Nalle Puh" eller tv-serien "Nalle Puhs Äventyr". Nå vilket det än är så har det nostalgiska ,minnen för livet om den honungsberoende björnen med liten hjärna och hans kära vänner i Sjumilaskogen. Nu kommer en helt ny film om björnen som går tillbaka till sitt ursprung till A.A. Milne och Ernest Shepard böcker.

Eyors svans är försvunnen och Uggla skriver en självbiografi, Christofer-Robin är försvunnen och Nalle Puh söker efter honung. Ett färgglatt humor rikt äventyr för alla åldrar är vad Disney gör bäst. och ännu en gång visar de att traditionell animation är det bästa och charmigaste sättet för nostalgin.

Dock är några scener data-animerade för att få ned kostnaderna. Musiken är så härlig och gripande som komponeras av Henry Jackman, sånger sjungs av talangfulla Robert Lopez & Kristen Anderson-Lopez. Med sånger som "Evertything is Honey", "Its Gonna Be Great", "The Backson" och "Tummy Song" gör denna films musikaliska del stor övertygelse om att det behövs musik i Disney-filmer.

Nalle Puh har gjort stort inflyttande på mig som barn och att se denna karaktär återvända i sitt rätta element efter nästan 40 år är så hyper häftigt att man inte kan beskriva min glädje över att se den äntligen. Musiken, stilen, humor fyllda humorn och det häftiga animationen gör att det är en sällsynt pärla i bland guldtackorna. Med sitt klara budskap av vänskap och moral så blir det bara en påminnelse om Disneys forntida guldålder av moralkakor.

story: 3
röster: 4