Försvunnen

2,1

Handling: Varje år försvinner människor spårlöst i Sverige . Vi läser om försvinnande i pressen, men det kommer ju inte hända just oss, eller hur? Malin är en kvinna i trettioårsåldern som bestämmer sig för att bryta upp, lämna sin hemstad och börja om på nytt långt därifrån. En tidig höstmorgon tar hon sitt flyttlass och ger sig iväg. Men under en paus vid vägkanten blir mardrömmen verklighet. När det verkligen gäller måste man hitta sin inre styrka och aldrig ge upp...

År: 2011

Sofia Ledarp
Kjell Bergqvist
Björn Kjellman
Dietrich Hollinderbäumer

Copyright Buena Vista International (Sweden)

3- Redan när jag såg vem som skulle spela den läskige gick förväntningarna ner. Kjell Bergqvist, en av mina svenska favoritskådisar, ska spela en grym mördare?? Kändes inte så trovärdigt. Men det blir bra. Sättet han spelar på gör honom riktigt obehaglig. Tyvärr tycker jag själva storyn har alldeles för många ologiska situationer för att bli riktigt bra. Men helt klart ger filmen en kår av obehagskänsla.

Inte den bästa svenska skräcken jag sett, men helt klart sevärd!

vippkort

En film som går fruktansvärt långsamt. Den utspelar sig alldeles för mycket i en liten källarlokal och i en stor skog.
Att de dessutom har valt att filma med sådana extrema närbilder så att du kan se varenda finne som skådespelarna kan tänkas ha, gör att jag tycker att det blir ännu jobbigare att se.
Nä, fy fan för den!!

Biopremiär: 2011-08-26