In Time

Handling: I en inte alls för avlägsen framtid har forskningen kommit så pass långt att man har kunnat stänga av genernas föråldrade. Tiden är nu valutan i världen och den rike kan leva för alltid medan de fattiga får byta in vad de äger för att förlänga sin odödlighet. En ung fattig kille får tag på en förmögenhet av tid men är inte snabb nog att hjälpa sin äldre döende mor. Han blir då jagad av den korrupta polisstyrkan, känd som 'Time Keepers'...

År: 2011
Toby Hemingway
Bella Heathcote
Jessica Parker Kennedy

djerryg

Intressant handling som får en att tänka till. Jag tyckte den var välgjord på många sätt.

grymt bra film faktiskt. Häftig tanke bakom och otroligt bra handling. Seyfried gjorde ett strålande framträdande i sin karaktär och timberlake var grym. Helt klart sevärd!

MiniC

Jättebra film med en intressant story.
Tycker att samhället är igenkännligt mot hur vi har det nu, fast mer extremt så klart.

Rolig ide på filmstory. Spännande i stort sett hela filmen vilket gör att tiden går fort och man hela tiden fängslas. I vissa situationer känns det dock lite för overkligt. Men det här är absolut en film jag kan tänka mig att rekommendera. Jag gillar storyn helt enkelt.

Biopremiär: 2011-10-28