Salton Sea

Handling: Hon var på fel ställe vid fel tidpunkt och sedan var hon inte alls. Jazzmusikern Danny Parkers fru blev mördad och Danny hade inte makt att förhindra det. Nu är den förtvivlade trumpetaren på dekis, knäckt av livsstilen bland Los Angeles uteliggare. Eller? I dannys värld är ingenting - och i synnerhet inte Danny sjölv - var det ser ut att vara.

År: 2002
Regissör: D.J. Caruso
Originaltitel: The Salton Sea
Längd: 01:43, 01:47 (Spanien)
Val Kilmer
B.D. Wong
R. Lee Ermey
Shalom Harlow
Shirley Knight

En rätt okej thriller..men var lite rörig. Blev bara bättre och bättre ju längre den höll på. Stark tvåa.

Såg den för länge sedan, och jag måste säga att jag tyckte att den var synnerligen oengagerande och ointressant. En stor gäspning!. Den enda behållningen var Val Kilmer som pundare. Han hade en hel del utstrålning.

DuskBringer

"The salton sea" börjar som "trainspotting" och slutar som "the punisher". Däremellan är det ett virrvarr av kul humor, bra dialog och flera härligt oväntade svängningar i handlingen. En klar fyra.

Det här är en typisk film noir med mycket skumma typer inklusive Val Kilmer i huvudrollen. Filmen är rätt så långsökt och stel, men den har ett par tre stycken riktigt fräcka scener. Mellan dessa är det dock ganska segdraget och betyget blir en trea.

deepbluesea

Denna film var sådär bra.