Löftet

Handling: Samma dag som kriminalkommissarie Jerry Black ska gå i pension hittas en ung flicka brutalt mördad. Trots att Black officiellt bara har några timmar kvar i tjänst tar han sig an fallet. Då han berättar den fruktansvärda nyheten för flickans föräldrar avkräver modern honom ett heligt löfte: att han ska hitta mördaren.

År: 2001
Beau Daniels
Dale Dickey
Wendy Donaldson

kalles

Väldigt fin rollbesättning, som gör sitt jobb med glöd..
Och fotot är makalöst, det vackraste jag någonsin sett(med reservation).
Historien är bra och finalen godtas, även om den inte tillfredställer mig helt..

Men ändå än riktigt, riktigt bra film..

Daniello_

Sean Penn regisserar Nicholson för andra gången (tidigare i "The Crossing Guard"). Här fyller han ut en spännande handling med ett fantastiskt foto och med en perfekt Jack Nicholson i huvudrollen som gör sitt porträtt väldigt starkt. Nu ser jag bara fram emot hans nästa filmprojekt bakom kameran, "Into the Wild" där han ansvarar både för regi och manus.

Intressant handling och en passande roll för Jack!
Såg inte riktigt hur det ledde fram till att Jacks karaktär hamnar i det tillstånd han tillslut gör bara.

Nja, denna var väl inte precis det bästa jag sett. Gick långsamt och slutet var riktigt dåligt.

Bilbo_one

Den idealiska thrillenrn. Fint polisarbete av Nicholson och bra skådespel i övrigt av alla andra. Häftig intrig och ett väldigt bra slut. En perfek rulle, svag 5:a

Utsökt thriller med en extremt bra Nickholson.
Spänningsfaktorn är även hög. Regissöern Sean Penn bruker intressera sig för människors psyken i filmer som han regisserar. I denna film så är Nickholsons psyke besatt av att hitta en flickas mördare. I the Indian runner så är Viggo Mortersens psyke skadat av det han upplevde i Vietnam.

olivera91

Jag har mycket svårt för såna här filmer som bara är en enda stor depression. Spännande stundtals. 2,4.

kalles

Väldigt fin rollbesättning, som gör sitt jobb med glöd..
Och fotot är makalöst, det vackraste jag någonsin sett(med reservation).

Men ändå än riktigt, riktigt bra film..

Daniello_