En ny start

Handling: En far flyttar med sin familj i södra Kalifornien till en liten ort på landet för att renovera och öppna upp ett ekonomiskt kämpande zoo igen...

År: 2011
Angus MacFadyen
Maggie Elizabeth Jones

Copyright 20th Century Fox

torulf

Det här var inte en film jag förväntade mig. Trodde det skulle vara en glättig romantisk komedi. Men det var mer av drama än romantik. Komiken fanns där vilket var bra, det behövdes. Bäst med filmen var att känslorna var representerade av ett ögonkast, en stilla blick och kroppshållning. Inte ett överspelande eller basunerande som man är van vid i amerikansk film (eller svenska deckare). Sevärd, med lite för mycket kolhydrater på slutet.

Trevlig film. Helt ok handling om än väldigt förutseende. Den lilla flickan känns tyvärr alldeles för klok för att vara i sin ålder. Den gör att det hela blir lite för amerikaniserat och lite för filmatiserat.

En 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Trodde efter att ha sett trailern att detta skulle vara en familjekomedi. Helt fel. Ett moget och allvarligt drama med inslag av humor.
Framförallt lyfter ett riktigt bra skådespel denna film, främst av Damon och hans karaktärs son, Colin Ford.

torulf

imaculent

Recension av AntonT:
Han är en total sopa och får betyget 1, underkänd alltså.

AntonT

Se recension http://Antonfilm.blogspot.com