Snow White and the Huntsman

Handling: Snövit är den enda personen i riket vackrare än den onda drottningen, som i sin tur är ute efter att förgöra henne. Men den galna härskarinnan hade aldrig kunnat föreställa sig att den unga kvinnan som hotar hennes regim har tränat krigskonst med en jägmästare, utsänd för att döda henne...

År: 2012
Eddie Marsan
Rachael Stirling
Xavier Atkins

Copyright Universal Pictures

En spännande och underhållande film, det hände saker hela tiden. Bättre än jag väntat mig. Strålande skådespelarinsatser av Kristen Stewart, Chris Hemsworth och Charlize Theron. Stark trea.

Bra version av den gamla sagan. Inget häpnadsväckande, men helt klart bra underhållning.

Var bra och spännande med bra intsatser av skådespelarna.

4- Jag gillar den här filmen. Den är spännande och har den där riktiga sagokänslan trots att den inte är tecknad.

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Bättre än väntat, trailern gjorde verkligen filmen orättvisa, men den klara fyran faller på två ologiska luckor i handlingen.

Jag tycker att den här filmen hade allting. Snövit har gjorts om till en väldigt seriös saga. Många barnsligheter har tagits bort och ersatts med en mera seriös handling. Man får förklarat hur lilla snövit kunde hamna i ett mörkt slott tillsammans med en elak styvmor. Dom har tagit bort att snövit flydde till en stuga full med dvärgar där dom dansade och sånt där supergulligt. Dom har lagt in en stark, mystisk ensamvarg som kvinnorna kan tråna efter och som snövit kan ha en härlig fling med.
Häxan är mörkare och mäktigare. Allt är mera seriöst. Och eftersom jag redan från början gillar sagan om Snövit så blev det här helt underbart.

Dvärgarna finns självklart med. Men istället för att hoppa och leka och ha sig i ett hus och vara knäppa så följer dom med Snövit på något som liknar brödraskapet som vandrar med ringen till Mordor. Dom skapade klockrena dvärgar i den här filmen. Verkligen stereotypiska, lite smutsiga, öldrickande, roliga typer som lunkar omkring med yxor i händerna och som kan dunka in skallen på de flesta långa människor om dom så önskade det. Jag log och skrattade många gånger åt dvärgarna. Räckte med att bara se dom gå omkring så fick jag ett leende på läpparna.

Jag gillar verkligen Universumet dom hade skapat i den här filmen. Växterna, djurlivet, de goda krafterna och de onda krafterna som svävade omkring i skogen. Allt var underbart. Dom hade till och med tagit med Skogens ande som direkt taget ur Princess Mononoke. En vit ren med enormt stora horn. Jag blev väldigt glad när jag såg den anden i filmen. Jag tycker den renen är verkligen ett ikonväsen i Fantasy världen som verkligen hör ihop med skogen. Som ett slags skyddande väsen som tar hand om livet i skogen. Ett rent mästerverk!

fantaisha

Riktigt bra film men ändå kändes det som att det saknades något så därför får den inte en 5:a. Däremot är Charlize Theron klockren i denna film!

Biopremiär: 2012-06-08

Snow White Chronicles - The Huntsman: Winter's War, The (2016)