Wrath of the Titans

2,3

Handling: Tio år har gått sedan Perseus slogs mot Kraken. Nu lever han som fiskare med sin tio år gamle son. Men i Olympen smider den lömske Hades nya planer på att ta tronen från sin bror Zeus. Hades och krigsguden Ares går ihop för att frita titanerna och skapa panik över den kända världen. Perseus hör åter sitt kall som hjälten och försöker nu slåss för sin sons överlevnad...

År: 2012
Alex Claus
Jimi James
Lamberto Guerra

Copyright Twentieth Century Fox

Något bättre än ettan, mest tror jag på grund av att man nu vant sig vid karaktärerna lite mer. Jag tyckte ju första gick alldeles för fort fram. Annars är det en ordinär Hollywood-produktion som inte imponerar så mycket som den egentligen borde göra. Stark tvåa!

AntonT

Ja, hur i hela helvete alla de här skådespelarna ställt upp på den här filmen efter den första i serien är ett mysterium, men men, det är vad det är. Kort sagt så är detta ett uppsving från den första filmen, men är fortfarande ingen fantastisk underhållning. Med de skådespelare som finns går det inte att misslyckas med den biten, men det känns som att allting blir för enkelt. Tar man in den filmen en sådan här cast skulle kunna leverera, så är detta grovt underkänt, men nu är det ju inte riktigt det jag ska bedöma. Detta är godkänd underhållning men inte jättemycket mer. En film av klyschor som samtidigt är väldigt snyggt gjord. Den är absolut värd att se en gång, men det kommer inget jättesug av att se den igen inom den närmaste tiden.

Mer recensioner på http://Antonfilm.blogspot.com

S16F

Effektfylld actionrulle utan någon som helst motivation att försöka vara mer än just det.

Castingen är ju dock väldigt intressant, att ha Liam Neeson spelandes Zeus mot brorsan Hades gestaltad av Ralph Fiennes kan ju vara årets mest lyckade casting. Och sen Bill Nighy som Hefaistos dessutom!

Synd att det ska vara en sådan skitfilm.

Bör väl kanske sägas att övriga skådespelare inte direkt förhöjer filmupplevelsen till något utöver det vanliga, tvärtom. Sam Worthington, Rosamund Pike, Edgar Ramirez och Toby Kebbell gör väl precis det som regissören förväntar sig utav deras tråkiga och stereotypa karaktärer. Personkemin är äckligt dålig.

Vid brist på platser i övriga biosalonger blev det denna film som mina gratisbiljetter på SF fick spenderas på. Och trots att det var gratis, så känner jag mig på något sätt lurad. Är vi såhär lättinlurade på bio idag med maffiga trailers och coola 3D-effekter att vi kan se vilken skit som helst?

Biopremiär: 2012-03-30

Clash of the Titans (2010)