TiMER

Handling: När den blir inopererad i en person, räknar en TiMER ner till den dag som personen kommer att möta sin sanna kärlek. Men Oona har det ovanliga problemet med en blank TiMER. Hennes själsfrände - vem och var han nu är - har ännu inte skaffat sig en TiMER. Trött på att vänta, och med 30-strecket allt närmare, bryter Oona mot sina egna regler och faller för Mikey, en charmig och olämpligt ung man som själv har fyra månader kvar på sin nedräkning...

År: 2009
Katherine Von Till
Ho-Kwan Tse
Gabrielle Dennis

Audrey T

En apparat som visar när du har hittat din perfekta partner, skulle inte det vara fantastiskt? Skilsmässorna skulle upphöra och alla vara nöjda och glada. Men kan man verkligen bara bli kär en gång i livet? Och vad ska man göra om man blir kär i "fel" person? Filmen är en rätt traditionell romcom som verkar ha ett budskap men det blev för okonventionellt så den byter fot i sista stund. En besvikelse.

Sjysst sätt att komma undan med den annars tarvliga genren: romantisk komedi, här som en sci-fi/fantasy hybrid.
Känns som det oftast blir en intressant historia och budskap när man tar upp konceptet öde.
Finns den mr/mrs right för alla och kan man i framtiden avgöra exakt när denne ska dyka upp? Sen vad händer om man inte följer ödet?
Utöver en bra historia så gjorde filmmusiken starkt intryck på mig.